Kjære kunde,

Velkommen til det nye kapitlet til HALENS. Selv om vi har besluttet å stenge vår nettbutikk så ønsker vi fortsatt å inspirere deg til de nyeste trendene. Du vil derfor på HALENS nettside finne utvalgte stiler fra våre søsterselskap CELLBES og BUBBLEROOM. For å handle noe i vårt showroom, klikker du bare på produktet og du vil bli sendt videre til den respektive nettbutikken der du fullfører kjøpet. Enkelt!

Hvis du har spørsmål angående HALENS, tidligere kjøp hos oss eller andre spørsmål så les gjerne vår FAQ nedenfor. Vår kundeservice er selvfølgelig også åpen hvis du har flere spørsmål.

Med vennlig hilsen HALENS

Hvorfor stenger vi Halens: Årsaken er den økte konkurransen fra andre land, og at overgangen fra postordre til netthandel ikke hadde den forventede effekten. Forsøkene på å modernisere og styrke merket har ikke lykkes i tilstrekkelig grad, og derfor har styret besluttet å fase ut Halens-merket i løpet av 2017.

Hvis noe er skadet: Hvis det er skade eller feil på varene, må du kontakte oss slik at vi kan løse problemet sammen.

Garanti: Du har alltid full klagerett i opptil 3 år. Ta kontakt med kundeservice så snart som mulig hvis det er skade eller feil på varene. Bruk returdokumentet om mulig.

Slik får du penger tilbake: Penger tilbakebetales så snart returen din er mottatt, men ikke senere enn innen 14 dager. Hvis du betaler mot faktura eller konto, blir pengene returnert til din konto. Hvis du har betalt kontant ved utlevering, betales pengene tilbake via SUS (Swedbanks tilbakebetalingssystem). Hvis du har brukt et debet- eller kredittkort, refunderes pengene til kortet ditt. Hvis du angrer og avbestiller hele kjøpet/bestillingen, returnerer vi også kostnaden for frakt og utlevering.

Retur/reklamasjon: Returner varene i uendret stand, helst i originalemballasjen. Returner alle delene, selv om de er ødelagt eller skadet. Fest returdokumentet på pakken og merk av for returårsaken. Returdokumentet inneholder en adresseetikett (forhåndsbetalt kunderetur) som bør brukes.

Dersom varen ikke er i vesentlig uforandret tilstand kan avdrag for evt. verdireduksjon justeres på returbeløpet. Benyttes retur/bytteretten debiteres returfrakten (for tiden NOK 59,-) i etterkant hvis du har valgt å benytte returlappen. Hvis en vare er skadet eller feilekspedert, så betaler vi returfrakten. Ved bytte eller retur er kunden ansvarlig for pakken frem til vi mottar den. Ta alltid vare på garanti/følgeseddelen til returen er ferdigbehandlet, der står ditt returkollinummer, som skal brukes ved eventuell reklamasjon. Hvis du bestiller flere varer og ikke returnerer alle, betaler vi ikke tillbake ekspedisjonsavgiften eller evt. postoppkravsgebyr da gebyrene er de samme uansett antall bestilte varer.

Angrerett: Du har alltid rett til å returnere/angre kjøpet innen 14 dager etter at varen er mottatt. Denne retten tar du i bruk (innen 14 dager) ved å sende oss en melding om at du ønsker å benytte den. Send varene tilbake innen 14 dager fra den dagen du informerte oss om at du ønsker å benytte denne retten. Du kan også avbestille kjøpet hvis én eller flere varer blir erstattet, eller hvis du mottar en ny ordrebekreftelse. Ta kontakt med kundeservice i slike tilfeller. Hvis du avbestiller ordren kun ved ikke å hente pakken, må du kontakte kundeservice.

Uavhentede pakker:Hvis du ikke henter pakken din uten å informere kundeservice og ønsker å bruke angreretten, belaster vi deg for fraktkostnaden og returkostnaden, for øyeblikket 150 SEK totalt.

Kontaktinformasjon:
Halens kundeservice mandag–fredag 08-17Tlf. 21 52 52 21