Kundetjeneste

Ring oss

Man-Fre 08-17. Lør-Søn stengt
21 52 52 21

Send oss en e-post

kundeservice@halens.no

Vår kundeservice er åpen hverdager 8-17. Vi hjelper deg gjerne med å ta imot dine bestillinger samt spørsmål angående ditt kjøp, leveranser, faktura, returer, reklamasjoner med mer.

Gå til vår kundeservice

Så enkelt kontakter du oss!


Direktebestilling: 21 52 52 21

Mandag-fredag 08.00–17.00.
Lørdag-søndag stengt.

Faktura, konto og andre spørsmål besvares av kundeservice hverdager mellom 08.00–17.00.

E-post: kundeservice@halens.no
Brevordre: Bruk gjerne den fortrykte bestillingsseddelen med ditt navn og kundenummer. Du betaler portoen sammen med leveransen.

Spørsmål vedrørende kjøp/bestillinger besvares innen 48 timer på hverdager.



Kjøpsinformasjon

Dato: 12.06.2014

Hvordan bestiller du?

Du kan ringe oss man-fre 08.00-17.00 på ordretelefon 21 52 52 21. Du kan også bestille på vår hjemmeside eller per e-post:kundeservice@halens.no. Når du ringer, får du straks vite om varen er på lager og når den leveres. Normalt mottar du pakken innen 2 uker, men i høysesongen kan det ta noe lengre tid. Om en vare er midlertidig utsolgt vil man få informasjon i kassen og på ordrebekreftelsen om når varen er forventet til lager. Har du allerede et kundenummer, ønsker vi at du bruker det ved bestilling eller ved henvendelser. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år (med foresattes godkjenning), kredittkjøp kan kun gjennomføres av personer over 18 år.

Leveranse

Forbruker har rett til å heve kjøpet dersom denne ikke godtar nytt leveringstidspunkt ved forsinket levering. Dersom forbruker har forskuddsbetalt og vil heve kjøpet pga. Forsinket leveranse, betaler vi pengene tilbake innen 14 dager.

Telefonkostnader

Telenor/Norgestakst
Oppstartsavgift: 60 øre ink. mva. Alle dager mellom kl. 8.00–17.00: 21 øre ink. mva per minutt. Eventuell ventetid (køtid) blir belastet per minutt etter samme takst som ovenfor. Kunder med abonnement hos en annen teleoperatør belastes etter gjeldende operatør sine takster.

Priser

På grunn av store innkjøp og direktesalg, får du alltid gunstige priser hos oss. Halens Pris = Kvalitet til kuppris! Prisene i denne katalogen vil ikke øke i løpet av den perioden katalogen er gyldig. Unntak: Uforutsette økninger i momsen, valutakurser, råvarepriser, samt andre generelle avgifter. Prisene inkluderer 25% moms. Fraktavgiften er 59,- per ordre. Ved kontantkjøp kommer Postens avgifter i tillegg (per dags dato 60,-). Alle priser og gebyrer gjelder varer levert i Norge. Spesielle tilbud på våre Internettsider gjelder bare når du bestiller via disse.

OBS! Vi ekspederer ingen ordre under 49,-

Kvalitetskontroll

Vi gjennomfører en grundig kvalitetskontroll av samtlige varegrupper. For at våre klær skal ha god kvalitet og passform, testes de slik at de for eksempel ikke krymper, farger av eller endres på annen måte.

Transportsikkerhet

Halens er ansvarlig for eventuelle skader mellom lageret vårt og ditt nærmeste postkontor eller utleveringssted. Skulle du oppdage en skade idet du får pakken, meld straks fra til betjeningen. Ser du skaden først etter at du har åpnet pakken, meld det til oss på baksiden av ordreseddelen. Ved retur til Halens, står du selv for transportrisikoen.

Betaling

Du kan velge mellom ulike betalingsmåter når du handler hos oss. Våre mest fordelaktige alternativer er faktura og konto, men vi kan også tilby muligheten med å betale i postoppkrav, PayPal og med betalingskort.

  • Halens-Faktura. Du betaler først når du mottar fakturaen. Inntil 45 dager rentefri kreditt. Frakt/ekspedisjonsavgift 59,-. Faktureringsavgift 29,-/måned kommer i tillegg. Betales ikke fakturaen i tide går fakturabeløpet automatisk over til Halens-Konto.
    Se vilkår for Halens-Faktura
  • Halens-Konto. Søk om Halens-Konto hvis du ønsker en nedbetalingsordning på maks 24 mnd. Du betaler ingen postoppkravsavgift. Frakt/ekspedisjonsavg. 59,-. Den effektive årsrenten er 29,84%. Se vilkår for Halens-Konto
  • Postoppkrav. Betal kontant når du henter pakken. Frakt/ekspedisjonsavg 59,-. Postoppkravsgebyr kommer i tillegg, 60,-. Send ikke penger på forskudd. Vi kan ikke ta ansvar for penger, sjekker, frimerker e.l. som sendes til oss i brev.
  • PayPal. Når man velger PayPal som betalingsmåte, så skjer betalingen via PayPal direkte betaling. Når betalingen har blitt registrert hos Halens, så vil din bestilling bli levert ifølge våre retningslinjer.
  • Betalingskort. Vi godtar Visa og MasterCard. Kortbetaling fungerer kun ved online bestillinger og kan ikke brukes for bestillinger via telefon eller brevordre. For eventuell retur, refunderes pengene tilbake til kortet ditt. Alle transaksjoner krypteres for sikker betaling.

Dersom kortbetalingen blir godkjent, vil beløpet bli reservert omgående og du mottar en mail med ordrebekreftelse. Beløpet trekkes fra din konto når vi sender bestillingen din. Ved eventuell retur føres pengene tilbake til kortet ditt. Dersom kortbetalingen ikke blir godkjent, vil bestillingen bli annullert. Vennligst ta kontakt med din bank eller kortleverandør dersom du har spørsmål rundt dette.

Ved kjøp med kort beskytter vi dine opplysninger med SSL-kryptering. SSL står for Secure Sockets Layer og er en funksjon som gjør at all informasjon som sendes mellom kjøper og selger krypteres. Det betyr at informasjonen går gjennom en sikker forbindelse og at dine kortopplysninger ikke kan leses av utenforstående.

Vår betalingsformidler DIBS Payment Services AB (www.dibs.se) behandler din kortinformasjon på korrekt måte i samsvar med internasjonal sikkerhetsstandard PCI DSS.

Send ikke penger på forskudd. Vi kan ikke ta ansvar for penger, sjekker, frimerker e.l. som sendes til oss i brev.

Uavhentet pakke

Hvis du ikke henter pakken og ikke gir beskjed til Halens om at du ønsker å benytte deg av angreretten, debiteres du fraktavgift, returfrakt og håndteringskostnader, p.t. totalt 150 kr.

Angrerett

Du har rett til å angre kjøpet ditt innen 14 dager etter at varene er mottatt. Dette gjør du ved å gi oss beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten, innen angrefristens utløp (14 dager) og sende tilbake varen. Du kan også angre kjøpet hvis én/flere varer blir restnotert eller du får ny leveringsdato. I slike tilfeller kan du kontakte kundeservice. Hvis du angrer kjøpet uten å hente pakken, må du gi oss beskjed om dette (se Uavhentet pakke).

Angreskjema her.

Bruk av angreretten

Send varen tilbake i vesentlig uforandret stand, gjerne i originalemballasjen. Hudpleie-, makeup- og hårpleieprodukter samt parfymesett som inneholder hudpleieprodukter, returneres i ubrutt forpakning hvis du ønsker å benytte deg av angreretten. Legg ved returseddelen og angi gjerne årsaken til returen. Du bør bruke adresselappen (forhåndsbetalt kunderetur) som du finner på returseddelen. Hvis du benytter deg av angreretten, debiteres du returfrakten (p.t. 59 kr) i etterkant hvis du har valgt å bruke vår returseddel. Hvis varen ikke er i uforandret tilstand, kan ev. verdireduksjon bli trukket av på returbeløpet. Om du ønsker å benytte deg av angreretten må vi få beskjed om dette innen 14 dager fra du har hentet ut pakken din. Når vi har mottatt beskjed fra deg har du ytterligere 14 dager til å returnere varen til oss. Om du benytter deg av angreretten på kjøp med delbetalingsavtale, avsluttes kontoen uten ekstra kostnad. Ved spørsmål, vennligst ring kundeservice tlf: 22 33 05 10

Tilbakebetaling

Skjer så snart som returen er mottatt, og senest innen 14 dager. Hvis du er faktura- eller kontokunde, blir kontoen din godskrevet. Hvis du er postoppkravskunde, skjer tilbakebetalingen. Hvis du angrer hele kjøpet, tilbakebetales også fraktavgift og postoppkravsgebyr. Hvis du benytter deg av angreretten, betaler du returfrakten.

Bruk av retur-/bytterett

Send varen tilbake i vesentlig uforandret stand, gjerne i originalemballasjen. Returner samtlige deler, selv om de er skadet. Legg ved returseddelen og angi gjerne årsaken til returen. Du bør bruke adresselappen (forhåndsbetalt kunderetur) som du finner på returseddelen. Du kan bytte til en annen vare kostnadsfritt. Av hygieniske årsaker byttes ikke hudpleie-, makeup- og hårpleieprodukter samt parfymesett som inneholder hudpleieprodukter, hvis disse returneres i brutt forpakning. Hvis varen ikke er i vesentlig uforandret tilstand, kan ev. verdireduksjon bli trukket av på returbeløpet. Hvis du benytter deg av retur-/bytteretten, debiteres du returfrakten (p.t. 59 kr) i etterkant hvis du har valgt å bruke Halens’ returseddel. Hvis en vare er feil eller feilekspedert (reklamasjon), betaler Halens returfrakten (DVS: du blir ikke debitert for returporto om du benytter deg av vår returseddel. Om du legger ut for porto- vennligst send oss kvittering på utlegg- så får du summen tilbakebetalt). Ved bytte eller retur står du for transportrisikoen. Ta alltid vare på garanti-/følgeseddelen til returen er ferdigbehandlet, der står returkollinummeret som skal brukes ved eventuell reklamasjon. Hvis du bestiller flere varer enn én og ikke returnerer alle, betaler vi ikke tilbake fraktavgiften eller ev. postoppkravsgebyr ettersom gebyrene er de samme uansett antall varer som bestilles. Dersom en vare er levert med feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til Forbrukerkjøpsloven.Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp

Kommentar og reklamasjon

Er det feil ved en vare eller hvis den er skadet, vil vi at du omgående kontakter oss slik at vi sammen kan løse problemet. Naturligvis erstatter vi en vare med feil også etter de ovenfor nevnte 14 dagene. Hvis du ikke kan ringe oss, vil vi at du snarest sender oss varen. Husk å legge ved returseddel og et telefonnummer hvor du kan treffes på dagtid. Dine spørsmål besvares av vår kundeservice.

Tvister og konflikter

Har du mottatt en feil vare eller skadet vare, vennligst ta kontakt med oss slik at vi kan løse problemet sammen. Vi førsøker alltid å løse konflikter på en tilfredstillende måte for alle parter. Dersom det ikke oppnås enighet har du mulighet til å sende saken til forbrukerrådet. Se fremgangsmåte her: http://www.forbrukerradet.no/klageguide/

Tlf: 21 52 52 21
Mandag-fredag 08.00–17.00.
Lørdag-søndag stengt.

E-post: kundeservice@halens.no

Spørsmål vedrørende reklamasjon besvares innen 48 timer på hverdager.

Adresse: Halens, Postboks 144, 1751 Halden

Personopplysninger

For at du kan inngå en online avtale med www.halens.no, må du registrere deg med følgende personlige opplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Halens er ansvarlig for behandlingen av de personopplysningene du som kunde oppgir til oss. Personopplysningene er nødvendige for å opprette en god kunderelasjon. Halens, moderselskapet Haléns Holding AB, deres datterselskap og samarbeidspartnere vil bruke opplysningene til markedsføringsformål via post, telefon eller andre elektroniske medier. Ved å skrive til Halens, Postboks 144, 1751 Halden, kan du begjære dine personopplysninger rettet eller fjernet. Du kan også be om at de ikke skal brukes til markedsføring av andre bedrifter enn Halens. Som kunde hos Halens har du rett til én gang per år å få innsyn i de opplysninger som finnes om deg i vårt register. Du kan også få vite i hvilke sammenhenger opplysningene benyttes. Henvend deg skriftlig til adressen over.

Halens
Consortio Fashion Group AS
Postboks 144, 1751 Halden
Organisasjonsnr. 97 44 11 768